Pierwszym krokiem do formalnego uporządkowania spraw prowadzonego przedsiębiorstwa powinien być audyt prawny. Wykonanie go jest kluczowe przed wprowadzeniem zmian w firmie, dlaczego?
Jest czasochłonny i szczegółowy, opiera się na analizie wszystkich dokumentów firmowych, m.in. umów kredytowych, leasingowych, dotacji, decyzji administracyjnych, umów z kontrahentami. Wynikiem tejże analizy jest raport prawny zawierający opis każdego dokumentu oraz rekomendacje Kancelarii w zakresie działań koniecznych do przeprowadzenia w ramach projektu sukcesji.
Po co audyt?
Analiza dokumentów jest niezbędna do zidentyfikowania czynności koniecznych do przeprowadzenia w ramach procedury sukcesyjnej.
- Być może okaże się, że przed rozpoczęciem zmian należy uzyskać zgody wierzycieli bądź organu administracji.
- Być może przed, a nie po dokonaniu zmian trzeba poinformować kogoś z kim podpisaliśmy umowę o zamiarze zmiany formy prawnej.
Niedopilnowanie tych kwestii grozi utratą atrakcyjnych warunków wynikających z umów bądź też innymi konsekwencjami finansowymi.
Co, gdy audyt prawny nie jest wykonany bądź jest wykonany nieprawidłowo?
- Przedsiębiorca nie ma wiedzy o obowiązkach nałożonych na niego przez banki czy firmy leasingowe.
- Nie wie, co musi zrobić przed zmianą formy prawnej: czy konieczne jest uzyskanie wcześniejszej zgody?
- Czy konieczne jest wcześniejsze poinformowanie o zamiarze zmiany formy prawnej? A jeśli tak, to w jakim terminie? Kogo? W jakiej formie należy taką informację wystosować?
- Przedsiębiorca nie ma wiedzy jakie poniesie konsekwencje w sytuacji, gdy nie wypełni wymagań wynikających z zawartych umów lub obowiązujących decyzji administracyjnych: zezwoleń, koncesji, licencji.
Chcesz porozmawiać o zmianie formy prawnej w swojej firmie? Skontaktuj się z nami
- +48 507 176 051
- biuro@kf-lex.pl